Torskrygg på grönsakssäng




Jag bara älskar torsk. Det är så gott å kan ju varieras så mycket. Idag blev det på en grönsakssäng. Det här är så gott i sig att man behöver ingen mer till. Men givetvis kan du ju lägga till något om du vill ha 🤗


Till 1 pers

1 grillad paprika
1 liten morot i små bitar
3 sparris, fryst
Några frysta broccolibuketter
Olivolja
Salt
Peppar

1msk olivolja
1-2 msk saft från citron
Citronskal
1 msk persilja

Lägg grönsakerna i botten på en ugnsform. Salta och ringla över lite olivolja.

Salta och peppra fisken runt om. Lägg den på grönsakerna.

Blanda olja, citronsaft, Citronskal och persilja. Ringla över fisken.

Ställ mitt i ugnen på 170-180 grader. Ta den när fisken nått 48- 50 grader.

Kommentarer

  1. Den blev veldig god. Ved en fejl fik jeg taget opskriften fra lailasmat.blogg.no frem og tog det bedste fra begge. Det blev mest som din opskrift, tog nogen frosne rotgrønnsaker, friske asparges, grillede en rød paprika og tog af skallet. Kogte mandelpoteter (på dansk: aspargeskartofler) i precis 12 minutter og lavede hollandaisesauce til. Jeg havde også olje-sitron-persilleblanding ove fisken som du har skrevet i opskriften. Det var en succes, Tak

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hördes fantastiskt gott ut! Jag använder hollandaisesås eller beurre blanc ibland men ibland, när jag tänker på vikten kör jag utan. Så otroligt kul å höra att du tyckte om det 😊 Å lailasmat är fantastisk i köket så en blandning gjorde ingenting tror jag 🤗

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Carnitas på grillen

Grön ärtstuvning

Pizzasås