Smoked bbq beans










Bbq beans är ett supergott tillbehör till grillat kött och väldigt enkelt att laga. Jag gjorde min i min smoker och jag rökte även grönsakerna först men det är inte nödvändigt. Detta är en ny favorit hos oss 😋

Detta är  min variant och denna är till många så halvera om ni är 2- 3 personer:

1 röd paprika
1 grön paprika
1 gul lök
1-2 chili
1- 2 vitlöksklyftor
3 burkar vita bönor i tomatsås
1 paket kidneybönor 
1 paket svarta bönor
Ca 1 dl bbqsås, välj din favorit
6 paket bacon
Salt
Svartpeppar 

Lägg in paprikorna, löken och chilin i röken. Jag använde körsbärsrök och det fick gå på 80° i 1 timme. Har du ingen möjlighet att röka så hoppar du bara över detta.

När grönsakerna är färdiga så låt de svalna lite och sen finhacka. Antingen finhackar du vitlöken eller lägger i klyftorna hela, det gör jag.

Skär/klipp baconet i mindre bitar och knaperstek. Lägg undan på hushållspapper. 

Häll kidneybönor och svarta bönor i ett durkslag och skölj av de.

Häll alla bönor i en gryta och lägg i grönsaker och baconet,  rör runt.

Jag ställde in min i smokern på 120° och den fick gå i ca 1,5 h annars kör den på plattorna på spisen eller på indirekt värme på grillen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Carnitas på grillen

Grön ärtstuvning

Pizzasås