Oreocheesecake








Oreocheescake 🌾

Mina barn Àlskar oreo sÄ jag gjorde helt enkelt den cheescaken jag brukar bara att jag bytte ut digestivekex mot oreo. Till botten tog jag ett helt paket oreo + 4 kex till, krossa och blanda med smÀlt smör. Resten av paketet krossade jag och blandade ner i smeten nÀr allt var fÀrdigblandat.

Recept:
1 paket + 4 till oreokex 
3 Àggvitor + lite salt
3 dl vispgrÀdde
3 msk vaniljsocker
3 Àggulor
2,5 dl socker 
300 g philadelfiaost

Smula kexen fint, jag anvÀnder en mixer. SmÀlt smör, ca 50- 80 g (prova dig fram, har aldrig tagit exakt mÄtt pÄ smöret) och blanda med kexsmulorna sÄ det blir till en massa. Tryck ut i en springform ca 24 cm i diameter.

Vispa Àggvitor och saltet hÄrt (Àggvitorna ska vara kvar i bunken nÀr du vÀnder den upp och ner).

Vispa grÀdde och vaniljsocker.

Vispa Àggulor, socker och osten.

Rör ned grĂ€dden i ostsmeten och dĂ€refter vĂ€nds Ă€ggvitorna försiktigt ned i smeten. HĂ€ll nu i oreosmulorna. HĂ€ll i smeten över kexen. 

Frys in över natten.

Kommentarer

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

Carnitas pÄ grillen

Grön Àrtstuvning

PizzasÄs