Min äggröra

En äggröra för mig ska vara mjuk och krämig. Det tog ganska lång tid för mig att lära mig laga det men en dag satt det. Enkel smaksättning med salt och vitpeppar och lite gräslök tycker jag man kommer långt på.

4 ägg

Salt

Vitpeppar 

Gräslök

Knäck äggen i en skål och tillsätt mjölk och kryddor. Vispa med en ballongvisp. 

Värm en kastrull med lite smör i. När smöret smält så häll i äggvlandningen och sänk värmen till medel. Rör runt hela tiden, jag tycker en slickepott fungerar bäst. Dra slickepott fram och tillbaka hela tiden. Sänk värmen om den verkar stelna för fort. Äggröra ska ta lite tid. När äggröran precis börjat att gå ihop och är sådär härligt krämig är det dags att ta av den. 

Servera på t.ex ett gott bröd och knaperstekt bacon bredvid. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Carnitas på grillen

Grön ärtstuvning

Pizzasås