Surdegsfrallor















De här frallorna är de godaste jag både ätit och gjort, mycket godare än brödet blev 😋

Till dessa frallor har jag använt mig av samma recept som när jag gjorde bröd sist, av paindemartin.se. Jag länkar till min tidigare post på surdegsbröd Här. Enda skillnaden är att jag här använde en rektangulär form att jäsa brödet i istället för ett durkslag. Jag delade degen i 2 och använde 2 formar. 

När degen tas ur kylen så vände jag försiktigt upp degen på mjölat bord och sedan tog jag bara degskrapan och skar av lika stora bitar i lite olika former. Lägg på bakplåtspapper på en ugnsplåt. Strödde på lite mjöl och klippte lite med en sax. 

De fick sedan stå längst ned i ugnen på 250 grader och ångintensitet 2 i ca 15 min. Öppnade då ugnsluckan och släppte ut ånga och de sista 5 minutrarna sänkte jag ugnen till 230 grader. 

Bör frysas samma dag om de ej äts upp. 

Lägg upp på ett galler att svalna lite innan du skär upp dem. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Carnitas på grillen

Grön ärtstuvning

Pizzasås