Hemmagjord falsk kebab

Detta är supergott och man fyller bara med sina favoriter. Pitabröden tar lite tid men är så värt det. 

Till kebaben använde jag blandfärs och gjorde en kryddblandning på 

Svartpeppar 

Paprikapulver 

Torkad koriander

Chilipulver 

Oregano

Spiskummin 

Vitlökspulver 

Gurkmeja

Cayennepeppar

Har inga mått då jag gick på känsla.

En hel skalad vitlöksklyfta och kryddblandningen gick i några sekunder först i varm panna med smält smör och sedan i med köttet, salta och blanda runt. Sedan plattade jag ut köttet som en pannkaka och stekte på den och när jag skulle vända och steka på andra sidan så lyfte jag upp "kakor" och vände. Stek färdigt. Ta ut vitlöksklyftan och släng.

Fyll sedan pitabröd med dina favoriter, jag använde kebabsås, sallad, tomater, gurka, majs, kött, mer sås och feferoni.

Recept på bröden kommer från Zeinas Kitchen recept Här och kebabsåsen från Jennys Matblogg, recept Här

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Carnitas på grillen

Grön ärtstuvning

Pizzasås