Panerad torsk

Det här är enkel och god mat och dessutom är det ju bra att äta fisk. 
1 ägg, uppvispat
Ströbröd, blandas med salt och peppar eventuellt citronpeppar 
Här har jag använt vanlig fryst torsk, tinat. Ta en filé i taget och doppa först i ägget sedan i ströbrödet. 
Stek sedan i smör eller margarin till fisken är klar. I dessa frysta paket brukar filéerna vara tunna så ca 3 min på varje sida. Men kolla tjockleken och stek lite längre om fisken är tjock. 
Jag gillar att servera panerad torsk med kokt potatis, finrivna morötter och smält smör, gärna med gräslök i. En klick remouladsås är oxå gott till. 
De finrivna morötterna tycker jag det är gott att skvisa över lite saft från citron. Ställ i kylen 30-60 min. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Carnitas på grillen

Grön ärtstuvning

Pizzasås