Ribs på grillen med snakemetoden







Att grilla egna revben är helt fantastiskt gott och mycket bättre än de färdiga man köper  i en varmdisk nånstans. Det är inte komplicerat heller. Så här gör jag och smaken är helt amazing. 

Såhär gör jag:
Börja med att bort membranet på bensidan och gnid sedan in ribsen i salt och så i senap, jag använde en som är stark och söt. Gnid in ruben. Lägg på grillen med bensidan ned, en form i botten på grillen med lite äppeljuice i,  fyll på om det behövs. 

Jag använder snakemetoden och håller 100-120 grader, låt ligga i 90 min, spraya med äppeljuice emellanåt. 

Gör iordning en foliebit som kommer täcka ribsen. Lägg på 4-5 klickar smör, på med brunt socker och ringla över honung. Lägg på ribsen med köttsidan ner, packa ihop och lägg på grillen igen i 90 nya min. Ta ur folien och lägg på grillen på direkt värme, häll på safterna från folien. Bränn nu av de ordenligt på hög värme så de får fin yta på båda sidor, nu har du supermöra och smakfulla ribs.

Rub till ribs recept här

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Carnitas på grillen

Grön ärtstuvning

Pizzasås