Pastagratäng

Jeanettes pastagratäng 
Koka pasta, jag använde rigatoni
1 kg blandfärs
1 stor gul lök i bitar
1 stor finriven morot
1/2 ask färska champinjoner, i mindre bitar
2-3 stjälkar selleri i mindre bitar
1 stor vitlök- delad på hälften
1 burk krossade tomater, mutti
4 msk tomatpuré
Ca 2,5 dl rött vin
Färsk basilika, riv i mindre bitar
Salt
Peppar
Cayennepeppar
Paprikapulver
Chilipulver
Stek lök, vitlök, champinjoner och selleri i smör några minuter. Stek färsen och blanda i grönsakerna. Blanda sedan i resten av ingredienserna och låt småputtra ca 30 min. I det här läget plockar jag ut vitlöken men behåll den gärna. 
Häll pastan i en ugnsform och i med köttfärsblandningen, blanda. På med riven ost, ta din favorit eller det du har hemma. På med tomater på kvist ovanpå. In mitt i ugnen på 220 grader i 10- 15 min.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Carnitas på grillen

Grön ärtstuvning

Pizzasås